Virksomhedens kritiske aktiver
Det handler om at beskytte dine kritiske aktiver bedst muligt, og der findes mange muligheder for at forbygge og sikre driften af din IT og infrastruktur, så du minimerer truslerne og sikrer en stabil drift.
Dine kritiske aktiver er dine allerhelligste data og forretningshemmeligheder, og som ingen uvedkommende må få adgang til. Vi har valgt at sætte fokus på:
Vi har valgt at sætte fokus på:
Fastlæggelse af kritiske aktiver
Du bør fastlægge, hvilke aktiver, der er af kritisk karakter for din virksomhed. Det handler om at undersøge og definere, hvilke aktiver, der har en stor risikofaktor og som har store konsekvenser, hvis de fejler.
Mange virksomheder vil have svært ved at opretholde deres ydeevne, hvis:
Redundante løsninger
Hos TripleIT er vidensdeling en af vores mærkesager og en meget vigtig del af vores kultur. I TripleIT holder vi ikke på vores viden, for når vi deler viden, bliver vi også selv klogere. Vidensdeling er mere end bare udveksling af dokumenter. Alt, der kan hjælpe en virksomhed (kolleger og kunder) til at højne sikkerheden i forhold til de kritiske aktiver, vil blive mere effektive eller få højere kvalitet ind i arbejdsdagen og arbejdsgangen, er viden som er værd at dele.
Når man skal i gang med en effektiv vidensdeling internt i en virksomhed eller med ens kunder eller leverandører, er det vigtigt at forholde sig til ”hvad”, ”hvorfor” og ”hvordan”. Vi hjælper meget gerne med at finde løsninger, så I opnår en platform til effektiv vidensdeling.
Selvom medarbejderen er til stede, kan det være måneder siden vedkommende har arbejdet med netop denne udfordring. Dokumentation er altid vigtig, og vil på kritiske tidspunkter, men også ved almindelig vedligeholdelse, kunne spare værdifuld tid.
Lagene indenfor IT sikkerhed
På oversigten herunder, vi kalder det lagene indenfor IT sikkerhed, kan du læse mere om de mange lag en hacker skal igennem for at komme ind til dine allerhelligste data og forretningshemmeligheder, og som ingen uvedkommende må få adgang til. De forskellige lag kan hjælpe dig til at få fokus på din virksomheds IT-sikkerhed og gradvist få opbygget et solidt værn mod hackere og IT-kriminelle.
TripleIT kan hjælpe dig med at finde de rigtige indsatspunkter og next-steps ved at gennemføre en IT-sikkerhedsanalyse, der skal afsløre hvor er det mest relevant at sætte ind først og hvor man får mest sikkerhed for pengene.
IT-sikkerhedsprocedure og politikker
IT-sikkerhedsprocedure og politikker kan forebygge nedbrud og trusler.
Virksomhedens kritiske aktiver
Kritiske aktiver defineres som aktiver, der opretholder din virksomheds ydeevne.
Drift, overvågning og repsons
Datasikkerhed
Datasikkerhed handler om metoder og forholdsregler til beskyttelse af data
Applikationssikkerhed
Applikationssikkerhed handler om at styrke sikkerheden i softwareprogrammer.
Endpoint sikkerhed
Netværkssikkerhed
Netværks sikkerhed er vigtig for at styrke forsvaret i virksomhedens IT-infrastruktur.
Adgangssikkerhed
Adgangssikkerhed handler om at beskytte virksomheden fysisk og digital mod uvedkommendes adgang.
Private cloud
Sikkerheden på Cloud services handler om at uvedkommende ikke får adgang til infrastrukturen, Service og data.
Public cloud
Sikkerheden på Cloud services handler om at uvedkommende ikke får adgang til infrastrukturen, Service og data.
Hybrid cloud
Sikkerheden på Cloud services handler om at uvedkommende ikke får adgang til infrastrukturen, Service og data.
Tag vores test herunder
Tag vores test herunder og få tilsendt en rapport, der viser hvor du kan arbejde med at lukke jeres IT sikkerhedshuller.
* Når du tager vores test tilmelder du dog samtidig vores nyhedsbrev og giver os samtykke til at sende dig nyheder, tilbud samt information om vores services. Du kan til enhver tid afmelde dig.
FAQ
Hvad er IT-support?
Som udgangspunkt kan IT-support omfatte mange ting, da det henviser til enhver form for hjælp til teknologirelaterede enheder, produkter og services. I en forretningsmæssig sammenhæng omhandler det primært assistance i forhold til overvågning og vedligeholdelse af softwaresystemer, netværk og IT-infrastrukturer.
Hvorfor IT-support?
På mange arbejdspladser er der i dag et øget behov for, at tekniske enheder såsom printere, internet, netværker, softwaresystemer mv. fungerer optimalt og efter hensigten. Tekniske problemer, systemnedgange og hardware vanskeligheder kan hurtigt medføre til markante konsekvenser for driften og økonomien. Teknologien ændrer sig og i takt med at hverdagen bliver mere digitaliseret, er det vigtigt at være opdateret for at undgå tekniske problematikker.
Hvad er forskellen på IT-service og IT-support?
Generelt set har IT-service og IT-support fokus på at hjælpe kunder. IT-service henviser til installation, konfiguration og opsætning af IT-infrastruktur, softwaresystemer, IT-udstyr mv. Forskellen er at IT-service indebærer brugen af forretningskristiske teknologier og løsninger med henblik på at forbedre virksomheden. I modsætning til IT-support omhandler det ikke overvågning og vedligeholdelse.
Hvad er forskellen mellem "IT-support" og IT-helpdesk?
I mange sammenhænge bruges IT-helpdesk og IT-support omskifteligt med hinanden. Selvom begge begreber beskæftiger sig med tekniskanlagte problematikker, er der forskel på dem. IT-support omhandler specifik hjælp til brugere/kunder med komplicerede tekniske problemer. Derimod omhandler IT-helpdesk hurtig hjælp til mindre komplicerede problemer såsom blå skærme fejl, overophedning, frosne computerskærme mv.
Hvad er IT-drift?
Overordnet omhandler IT-drift selve driften af hele IT-infrastrukturen og -miljøet hos den pågældende virksomhed, forening, organisation mv. Det indebærer administration, ajourføring, backup, opdatering, overvågning og vedligeholdelse af forretning kritiske og relevante netværk, servere, tekniske systemer og enheder. I de fleste tilfælde omhandler det outsourcing af IT-driften til en ekstern IT-samarbejdspartner.
Hvorfor outsource IT-drift?
For nogle virksomheder kan deres IT-løsninger være alt for besværlige og komplekse for dem at klare selv. Det er ikke alle, som har de nødvendige tekniske kompetencer og resurser til at drifte deres IT-infrastruktur selv. Det kan derfor være meget strategisk og kosteffektivt at outsource driften til en ekstern IT-partner.
Information
TripleIT ApS | CVR 29527784
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
+45 4445 1585
[email protected]
Support
Hvis du har brug for support til nogle af vores ydelser kan du kontakte os:
Gazelle
