Vi søger for sikker og effektiv it-drift

Vi sørger for en sikker og effektiv drift af jeres netværk med en skræddersyet driftsaftale fra TripleIT. Vi tager hånd om det hele, og en aftale kan omfatte:

N
Driftsaftaler på eksisterende netværk
N
Projektering, styring og implementering af nye netværk
N
Udforme IT-strategi med budget og beslutningsstøtte

Analyse, design & implementering

Som en del af vores driftsaftale varetager vi også analyse, design og implementering af netværks- og sikkerhedsløsninger. Med vores remote hands i baghånden er vi der altid, når du har brug for det. Vores teknikere er kun et opkald væk.

Inside out

Frigør ressourcer med en TripleIT driftsaftale, og så sikrer vi dig et stabilt og driftssikkert netværk. Udbyg samarbejdet, i takt med at dit netværk vokser, og få tilført TripleIT-ekspertise til design, projektering og implementering af udvidelser og ny funktionalitet. Gå all-in, og vi tilbyder dig og din organisation sparring og rådgivning omkring din netværksstrategi. Vi sætter os grundigt ind i din forretning – det giver tryghed og tillid til at skabe en langvarig relation.

it drift

Outside in

Start med at få sparring til din IT-strategi – det er vigtigt, at du kommer rigtigt fra start og tager afsæt i din forretningsplan. Tag næste skridt sammen med os. Så hjælper vi dig med at planlægge og projektere et nyt netværk eller med at udbygge det eksisterende. Kronen på værket er en allround managed LAN-driftsaftale, der sikrer et stabilt og driftssikkert netværk, der rækker ind i fremtiden såvel teknisk som forretningsmæssigt

Sådan arbejder vi

Managed LAN & Firewall

Managed LAN og firewall er en central del af vores driftsløsning. Flere og flere virksomheder forventer samme høje stabilitet, tilgængelighed og sikkerhed på såvel LAN (Local Area Network) som WAN (Wide Area Network). Det kræver konstant opdateret viden at sikre optimal performance mellem de mange komponenter. Derfor tilbyder vi managed LAN som en driftsløsning, der giver din virksomhed mulighed for at outsource administrationen af hele virksomhedens netværk til os. Vi sørger for en sikker og stabil infrastruktur, så din virksomhed fungerer effektivt og kan fokusere på kerneforretningen. Derudover kan vores managed firewall-løsning også sikre din virksomheds kommunikation med omverdenen.

Løsningen er dedikeret og baseret på produkter fra bl.a. Cisco Systems og kan indgå som en totalt integreret del af løsningen. Til vores managed LAN- og firewallløsning kan vi naturligvis også tilbyde proaktiv overvågning 24/7, som også kan omfatte facility-/serverrum-parametre som bl.a. strøm, temperatur og fugtighed.

Change Management
Change management er en integreret del af en god driftsløsning. Det sikrer dig god planlægning, overblik og sporbarhed ved ændringer og minimerer utilsigtede sideeffekter. Så er du også klædt ordentligt på ved den årlige interne IT-audit. Din virksomhed er altid sikret optimalt i forhold til de daglige netværks- og firewallændringer.

Din virksomhed opnår markedets bedste løsning inden for IT-sikkerhed i en enkel og overskuelig driftsaftale. Mens I koncentrerer jer om jeres kerneforretning, overlader I det praktiske til os.

Skræddersyet driftsaftale

Daglig drift er ressourcekrævende, men med en driftsaftale fra TripleIT skaber vi sammen den IT-løsning, som passer til netop din virksomheds behov. Dermed kan din virksomhed frigøre vigtige ressourcer. Vi ved, hvad der kræves, for at du og din virksomhed føler tryghed ved at outsource et så vigtigt område. En velfungerende infrastruktur er af vital betydning for at drive en moderne virksomhed, og vi ønsker altid at skabe trygge rammer for vores kunder.

Installation & Klargøring

Vores it konsulenter hjælper med alt fra installation til kabelføring af el og opsætning af slutbrugerudstyr samt klargøring af de tekniske rum, som i de fleste tilfælde indebærer opsætning og klargøring af racks m.m.

FAQ

Hvad er IT-support?

Som udgangspunkt kan IT-support omfatte mange ting, da det henviser til enhver form for hjælp til teknologirelaterede enheder, produkter og services. I en forretningsmæssig sammenhæng omhandler det primært assistance i forhold til overvågning og vedligeholdelse af softwaresystemer, netværk og IT-infrastrukturer.

 

Hvorfor IT-support?

På mange arbejdspladser er der i dag et øget behov for, at tekniske enheder såsom printere, internet, netværker, softwaresystemer mv. fungerer optimalt og efter hensigten. Tekniske problemer, systemnedgange og hardware vanskeligheder kan hurtigt medføre til markante konsekvenser for driften og økonomien. Teknologien ændrer sig og i takt med at hverdagen bliver mere digitaliseret, er det vigtigt at være opdateret for at undgå tekniske problematikker.

 

Hvad er forskellen på IT-service og IT-support?

Generelt set har IT-service og IT-support fokus på at hjælpe kunder. IT-service henviser til installation, konfiguration og opsætning af IT-infrastruktur, softwaresystemer, IT-udstyr mv. Forskellen er at IT-service indebærer brugen af forretningskristiske teknologier og løsninger med henblik på at forbedre virksomheden. I modsætning til IT-support omhandler det ikke overvågning og vedligeholdelse.

Hvad er forskellen mellem "IT-support" og IT-helpdesk?

I mange sammenhænge bruges IT-helpdesk og IT-support omskifteligt med hinanden. Selvom begge begreber beskæftiger sig med tekniskanlagte problematikker, er der forskel på dem. IT-support omhandler specifik hjælp til brugere/kunder med komplicerede tekniske problemer. Derimod omhandler IT-helpdesk hurtig hjælp til mindre komplicerede problemer såsom blå skærme fejl, overophedning, frosne computerskærme mv.

 

Hvad er IT-drift?

Overordnet omhandler IT-drift selve driften af hele IT-infrastrukturen og -miljøet hos den pågældende virksomhed, forening, organisation mv. Det indebærer administration, ajourføring, backup, opdatering, overvågning og vedligeholdelse af forretning kritiske og relevante netværk, servere, tekniske systemer og enheder. I de fleste tilfælde omhandler det outsourcing af IT-driften til en ekstern IT-samarbejdspartner.

 

Hvorfor outsource IT-drift?

For nogle virksomheder kan deres IT-løsninger være alt for besværlige og komplekse for dem at klare selv. Det er ikke alle, som har de nødvendige tekniske kompetencer og resurser til at drifte deres IT-infrastruktur selv. Det kan derfor være meget strategisk og kosteffektivt at outsource driften til en ekstern IT-partner.

Information

TripleIT ApS | CVR 29527784
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
+45 4445 1585
[email protected]

Support

Hvis du har brug for support til nogle af vores ydelser kan du kontakte os:

Gazelle

Vi er stolte over at kunne kalde os Gazelle i 2016, 2017, 2018 og 2019.
Børsen Gazelle Virksomhed
Cisco CCENT Network
Cisco CCNA
Cisco CCNP
Microsoft Partner Network