IT-outsourcing – Vi har tiden og ressourcerne

Hvorfor skal vi være jeres IT-afdeling?

TripleIT har dygtige og kompetente konsulenter, der arbejder som interne ressourcer i faste teams. Vores dybe kendskab til kundens arbejdsgange bevirker, at vi løser komplicerede og avancerede opgaver, der for kunden ville tage den dobbelte tid.

IT konsulent

Vores konsulenter hjælper jer med råd og vejledning til jeres netværk og IT-systemer.

Driftsaftale

Vi sørger for en sikker og effektiv drift af jeres netværk med en skræddersyet driftsaftale.

Bliv frigjort til
vigtigere opgaver

TripleIT kan hjælpe med at finde den rette form/løsning, der vil gavne netop din organisation. Vi er klar til at hjælpe dig, hvis du ikke har tid og ressourcer til selv at sætte dig ind i IT-verdenen.

Installationsteknikere & remote hands

Vores installationsteknikere og remote hands kan desuden tilbydes som en intern ressource eller ad hoc. Vi kører i hele landet, hvor vores installationsteam kan træde til med stor erfaring og hjælpe din virksomhed over en længere eller kortere periode. Vi tilbyder hjælp til installation og implementering af infrastruktur og netværkskomponenter samt kabelføring, klargøring af tekniske rum og opsætning/klargøring af racks.

Ad hoc kan leveres som enten en ”best effort”-ydelse eller med en aftalt fast timepulje med garanteret svartid.

Ad hoc-aftale

Ad hoc kan være hjælp til et her og nu-opstået problem. Vi hjælper også gerne i et længere forløb, hvor hjælpen fungerer på lige fod med egne medarbejdere.

En Ad hoc-aftale hos TripleIT betyder, at du kontakter os, når din virksomhed har behov for hjælp. Ad hoc-hjælp kan være hjælp til en af dagligdagens opgaver, til almindelig brugersupport eller hjælp, når pludseligt opståede IT-problemer kræver hurtige løsninger. Vi træder til fra gang til gang og sørger for, at I får den rette assistance.

Opgaver vi løser i Danmark og Europa

Planlægning, projektledelse og dokumentation

Ved nybygning og ændring i kundens netværk udfører TripleIT planlægnings-, projekterings- og implementeringsopgaver. Vores it konsulenter medvirker også løbende med vedligeholdelse af dokumentation og vidensdeling i samarbejde med andre afdelinger. TripleIT løser den type opgaver med høj kvalitet og forståelse for kundens forretning, så der sikres en optimal løsning hurtigt og effektivt.

Projektdeltagelse
I samarbejde med bygherre, arkitekter og rådgivende ingeniører bidrager TripleIT med ekspertise i den kreative proces og med sparring i forbindelse med større IT-relaterede ny- og ombygningsprojekter og udbudsforretninger, bl.a. totalindretning af større serverrum. Dermed bliver projekterne fremtidssikrede og dokumenteret til en ubesværet vidensoverdragelse/handover til kunden.
Ordrehåndtering
TripleIT råder over erfarne konsulenter, der koordinerer og holder slutkunder orienteret om ordrer/installationsforløb. Vi sikrer gode kundeoplevelser ved at tage ejerskab, indtil tingene lykkes, og kunden er tilfreds. Vi træner/oplærer også nye ordremanagere ved undervisningsforløb og gennem sidemandsoplæring.
IP-core netværk
Når et større antal IP-adresser skal routes i din virksomheds netværk, så har TripleIT ekspertisen, der bedst og hurtigst kan løse denne opgave.

FAQ

Hvad er IT-support?

Som udgangspunkt kan IT-support omfatte mange ting, da det henviser til enhver form for hjælp til teknologirelaterede enheder, produkter og services. I en forretningsmæssig sammenhæng omhandler det primært assistance i forhold til overvågning og vedligeholdelse af softwaresystemer, netværk og IT-infrastrukturer.

 

Hvorfor IT-support?

På mange arbejdspladser er der i dag et øget behov for, at tekniske enheder såsom printere, internet, netværker, softwaresystemer mv. fungerer optimalt og efter hensigten. Tekniske problemer, systemnedgange og hardware vanskeligheder kan hurtigt medføre til markante konsekvenser for driften og økonomien. Teknologien ændrer sig og i takt med at hverdagen bliver mere digitaliseret, er det vigtigt at være opdateret for at undgå tekniske problematikker.

 

Hvad er forskellen på IT-service og IT-support?

Generelt set har IT-service og IT-support fokus på at hjælpe kunder. IT-service henviser til installation, konfiguration og opsætning af IT-infrastruktur, softwaresystemer, IT-udstyr mv. Forskellen er at IT-service indebærer brugen af forretningskristiske teknologier og løsninger med henblik på at forbedre virksomheden. I modsætning til IT-support omhandler det ikke overvågning og vedligeholdelse.

Hvad er forskellen mellem "IT-support" og IT-helpdesk?

I mange sammenhænge bruges IT-helpdesk og IT-support omskifteligt med hinanden. Selvom begge begreber beskæftiger sig med tekniskanlagte problematikker, er der forskel på dem. IT-support omhandler specifik hjælp til brugere/kunder med komplicerede tekniske problemer. Derimod omhandler IT-helpdesk hurtig hjælp til mindre komplicerede problemer såsom blå skærme fejl, overophedning, frosne computerskærme mv.

 

Hvad er IT-drift?

Overordnet omhandler IT-drift selve driften af hele IT-infrastrukturen og -miljøet hos den pågældende virksomhed, forening, organisation mv. Det indebærer administration, ajourføring, backup, opdatering, overvågning og vedligeholdelse af forretning kritiske og relevante netværk, servere, tekniske systemer og enheder. I de fleste tilfælde omhandler det outsourcing af IT-driften til en ekstern IT-samarbejdspartner.

 

Hvorfor outsource IT-drift?

For nogle virksomheder kan deres IT-løsninger være alt for besværlige og komplekse for dem at klare selv. Det er ikke alle, som har de nødvendige tekniske kompetencer og resurser til at drifte deres IT-infrastruktur selv. Det kan derfor være meget strategisk og kosteffektivt at outsource driften til en ekstern IT-partner.

Information

TripleIT ApS | CVR 29527784
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
+45 4445 1585
[email protected]

Support

Hvis du har brug for support til nogle af vores ydelser kan du kontakte os:

Gazelle

Vi er stolte over at kunne kalde os Gazelle i 2016, 2017, 2018 og 2019.
Børsen Gazelle Virksomhed
Cisco CCENT Network
Cisco CCNA
Cisco CCNP
Microsoft Partner Network