DNS sikkerhed / Secure DNS
Langt størstedelen af alle cyberangreb i dag foregår via usikre/farlige hjemmesider (domæner) der bliver aktiveret fx via en phishing e-mail eller via en legitim hjemmeside, der er blevet hijacket og modificeret med ondsindet kode. Når en person aktiverer et sådant link, bliver koden fra en ondsindet hjemmeside afviklet via browseren og så er angrebet en realitet.
De fleste angreb er, ligesom alle andre internet brugere, afhængige af DNS til at dirigere brugeren hen på en inficeret hjemmeside eller en command-and-control server. Derfor kan man med Secure DNS, på forhånd checke om en hjemmeside (url/domæne) er kendt for at være skadelig, og forhindre brugere i at tilgå den. Denne Secure DNS service logger alle DNS opslag og validerer på forhånd om den indeholder farlig kode eller er en kendt command-and-control server.
I dag blokerer Secure DNS mere end 6 millioner hjemmesider (domæner) og der tilføjes dagligt 50-70.000 nye, som brugerne af denne service får øjeblikkeligt glæde af.
TripleIT kan hjælpe jer med at få implementeret Secure DNS i jeres virksomhed. Når først det er korrekt implementeret, er der ingen administrationstid for jer – Vi holder øje med det hele.
3 Fordele ved Secure DNS
Øget sikkerhed
Mindre datatab
Alle platforme
Et udvalg af vores kunder










FAQ
Hvad er IT-support?
Som udgangspunkt kan IT-support omfatte mange ting, da det henviser til enhver form for hjælp til teknologirelaterede enheder, produkter og services. I en forretningsmæssig sammenhæng omhandler det primært assistance i forhold til overvågning og vedligeholdelse af softwaresystemer, netværk og IT-infrastrukturer.
Hvorfor IT-support?
På mange arbejdspladser er der i dag et øget behov for, at tekniske enheder såsom printere, internet, netværker, softwaresystemer mv. fungerer optimalt og efter hensigten. Tekniske problemer, systemnedgange og hardware vanskeligheder kan hurtigt medføre til markante konsekvenser for driften og økonomien. Teknologien ændrer sig og i takt med at hverdagen bliver mere digitaliseret, er det vigtigt at være opdateret for at undgå tekniske problematikker.
Hvad er forskellen på IT-service og IT-support?
Generelt set har IT-service og IT-support fokus på at hjælpe kunder. IT-service henviser til installation, konfiguration og opsætning af IT-infrastruktur, softwaresystemer, IT-udstyr mv. Forskellen er at IT-service indebærer brugen af forretningskristiske teknologier og løsninger med henblik på at forbedre virksomheden. I modsætning til IT-support omhandler det ikke overvågning og vedligeholdelse.
Hvad er forskellen mellem "IT-support" og IT-helpdesk?
I mange sammenhænge bruges IT-helpdesk og IT-support omskifteligt med hinanden. Selvom begge begreber beskæftiger sig med tekniskanlagte problematikker, er der forskel på dem. IT-support omhandler specifik hjælp til brugere/kunder med komplicerede tekniske problemer. Derimod omhandler IT-helpdesk hurtig hjælp til mindre komplicerede problemer såsom blå skærme fejl, overophedning, frosne computerskærme mv.
Hvad er IT-drift?
Overordnet omhandler IT-drift selve driften af hele IT-infrastrukturen og -miljøet hos den pågældende virksomhed, forening, organisation mv. Det indebærer administration, ajourføring, backup, opdatering, overvågning og vedligeholdelse af forretning kritiske og relevante netværk, servere, tekniske systemer og enheder. I de fleste tilfælde omhandler det outsourcing af IT-driften til en ekstern IT-samarbejdspartner.
Hvorfor outsource IT-drift?
For nogle virksomheder kan deres IT-løsninger være alt for besværlige og komplekse for dem at klare selv. Det er ikke alle, som har de nødvendige tekniske kompetencer og resurser til at drifte deres IT-infrastruktur selv. Det kan derfor være meget strategisk og kosteffektivt at outsource driften til en ekstern IT-partner.
Information
TripleIT ApS | CVR 29527784
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
+45 4445 1585
[email protected]
Support
Hvis du har brug for support til nogle af vores ydelser kan du kontakte os:
Gazelle
