Remote/cloud backup

One Sky løsninger

Er en ekstern, online-administreret backup-tjeneste, også kaldet en cloud backup eller Backup-as-a-Service.

En backup er som en forsikring, man håber aldrig at få brug for den, men den er bare så god at have når man bliver ramt af uheldet eller af IT-kriminelle. For det er ikke et spørgsmål om du bliver ramt, men kun et spørgsmål om hvornår. Konsekvenserne af et uheld kan imødegåes ved at forvente det værste og derfor være forudseende og på forkant når det sker.

Måske du lige pludselig ikke kan logge ind på din computer – måske er hele virksomheden ramt og I bliver udelukket fra jeres systemer. 

Overvej, hvor meget det koster virksomheden, hvis du eller hele din arbejdsplads går i stå. Med en remote backup kan vi gendanne filer og systemer ved at bruge virksomhedens backup.

Remote backup er en fjernsikkerhedskopi af dine data som sikre, at dine vigtige data, filer og systemfiler mv. sendes krypteret til et andet fysisk sted – væk fra dit driftsmiljø og fysiske enheder til et sted i skyen.

Det er vigtigt at have en kopi af dine data (og dine kunders data), fordi det kan hjælpe, hvis du bliver udsat for IT-kriminalitet og angreb. Det kan forhindre tab af data og hjælpe med gendannelse af data, hele systemer og konfiguration af infrastrukturer.

Hos TripleIT får du en online IT-backup-løsning, der kan specieldesignes til din virksomheds behov. Så nu er der ikke længere nogen undskyldning for at bare at lade stå til og håbe på det bedste.

Du behøver ikke længere at bekymre dig om IT-backup og sikkerhedskopiering af vigtige data. Alle backupdata opbevares i et sikret datacenter.

Vi kan lave en tilpasset og fleksibel løsning, der håndterer alt fra online IT-backup af en enkelt server til backupløsninger med komplekse systemer og store datamængder.

De fleste virksomheder bør have eller har en IT-backup løsning. Mange glemmer dog at få backuppen flyttet væk fra driftsmiljøet og forsømmer ofte at tjekke, om backuppen er kørt, og om indholdet er i orden. 

Vi kan løbende holde øje med at Din backup kører og at der kommer friske data ind.

Derudover kan vi deltage i gennemførelsen af restore tests, som bør udføres i intervaller på 3-6 måneder for stikprøver og min. hver 12. måned for en fuld restore test, for kun på den måde er du sikker på dine data er brugbare hvis uheldet er ude.

Vi opbevarer din virksomheds data trygt i vores datacentre med 24/7 overvågning og dansk IT-support.

At etablere en backup løsning er ikke kompliceret
Tag ansvar for din forretning nu og kom i gang med en backup løsning.

Priser for One Sky remote backup

*Priserne er opgjort i DKK og ekskl. moms.

FAQ

Hvad er IT-support?

Som udgangspunkt kan IT-support omfatte mange ting, da det henviser til enhver form for hjælp til teknologirelaterede enheder, produkter og services. I en forretningsmæssig sammenhæng omhandler det primært assistance i forhold til overvågning og vedligeholdelse af softwaresystemer, netværk og IT-infrastrukturer.

 

Hvorfor IT-support?

På mange arbejdspladser er der i dag et øget behov for, at tekniske enheder såsom printere, internet, netværker, softwaresystemer mv. fungerer optimalt og efter hensigten. Tekniske problemer, systemnedgange og hardware vanskeligheder kan hurtigt medføre til markante konsekvenser for driften og økonomien. Teknologien ændrer sig og i takt med at hverdagen bliver mere digitaliseret, er det vigtigt at være opdateret for at undgå tekniske problematikker.

 

Hvad er forskellen på IT-service og IT-support?

Generelt set har IT-service og IT-support fokus på at hjælpe kunder. IT-service henviser til installation, konfiguration og opsætning af IT-infrastruktur, softwaresystemer, IT-udstyr mv. Forskellen er at IT-service indebærer brugen af forretningskristiske teknologier og løsninger med henblik på at forbedre virksomheden. I modsætning til IT-support omhandler det ikke overvågning og vedligeholdelse.

Hvad er forskellen mellem "IT-support" og IT-helpdesk?

I mange sammenhænge bruges IT-helpdesk og IT-support omskifteligt med hinanden. Selvom begge begreber beskæftiger sig med tekniskanlagte problematikker, er der forskel på dem. IT-support omhandler specifik hjælp til brugere/kunder med komplicerede tekniske problemer. Derimod omhandler IT-helpdesk hurtig hjælp til mindre komplicerede problemer såsom blå skærme fejl, overophedning, frosne computerskærme mv.

 

Hvad er IT-drift?

Overordnet omhandler IT-drift selve driften af hele IT-infrastrukturen og -miljøet hos den pågældende virksomhed, forening, organisation mv. Det indebærer administration, ajourføring, backup, opdatering, overvågning og vedligeholdelse af forretning kritiske og relevante netværk, servere, tekniske systemer og enheder. I de fleste tilfælde omhandler det outsourcing af IT-driften til en ekstern IT-samarbejdspartner.

 

Hvorfor outsource IT-drift?

For nogle virksomheder kan deres IT-løsninger være alt for besværlige og komplekse for dem at klare selv. Det er ikke alle, som har de nødvendige tekniske kompetencer og resurser til at drifte deres IT-infrastruktur selv. Det kan derfor være meget strategisk og kosteffektivt at outsource driften til en ekstern IT-partner.

Information

TripleIT ApS | CVR 29527784
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
+45 4445 1585
[email protected]

Support

Hvis du har brug for support til nogle af vores ydelser kan du kontakte os:

Gazelle

Vi er stolte over at kunne kalde os Gazelle i 2016, 2017, 2018 og 2019.
Børsen Gazelle Virksomhed
Cisco CCENT Network
Cisco CCNA
Cisco CCNP
Microsoft Partner Network
Cisco CCENT Network
Cisco CCNA
Cisco CCNP
Microsoft Partner Network